Jakub Chrudina - fotoblog

Podzimní Harrachov 2017

Holubník a Ptačí kupy

V neděli je počasí úplně stejné, jako poslední dva dny. Já si ale dávám den volna, po dvou dnech mám nachozeno k 50 km. V pondělí ráno už počasí tak slavné bohužel není. A má být hůř.

Dlouho váhám, venku neprší, chvílemi zataženo, pak vykoukne slunko. Až po poledni se seberu a vyrazím opět do Jizerek. Auto nechám tentokrát na Smědavě.

Vycházím po červené značce až na Čihadla, kde odbočuji na modrou a pak zase na žlutou. Mířím na Holubník. Cestou se zastavím na Sněžných věžičkách, bohužel počasí je čím dál horší a fotit ani nemá smysl. Rozhodně se sem ale v budoucnu vrátím, Sněžné věžičky nezklamaly.

Na Černé hoře Na Černé hoře

Cesta důl po žluté vede po lávkách, přes Černou horu, kolem skalního útvaru Čertův odpočinek, k němu ale nezahnu. Někdy příště. Počasí už přímo vyhrožuje deštěm a zvedá se vítr, vůbec se mi to nelíbí. Ale pokračuji.

Holubník Holubník

Dojdu až do sedla Holubníku a začínám stoupat na vrcholová skaliska. Vítr stále sílí, hlavně na holých skalách. Pokusím se o pár fotek, vzdor zamračené obloze a rozhoduji se pokračovat dál na Ptačí kupy, pro mě neznámou cestou.

Pohled z Holubníku, vzadu v dálce Ještěd, dole přehrada Bedřichov Pohled z Holubníku, vzadu v dálce Ještěd, dole přehrada Bedřichov

Když dorazím do cíle a vyšplhám na vrchol skal, vítr už není vítr, ale menší vichřice. Přestává se mi to líbit, díky zatažené obloze bude brzo tma, do toho taková fujavice, co něco určitě přinese…

Pár fotek a dolů, rychle za světla dojít na asfaltku, po které půjdu celý zbytek cesty, kromě posledního úseku z rozcestí Na Knejpě až na Smědavu, kde je ale upravená cesta.

Ptačí kupy Ptačí kupy

Když dojdu na asflat, začíná pršet. Ne moc, ale vlezle. Na naštvání. Přede mnou 10 km. Potěš koště. Nasadím rychlé tempo a nestačím se divit, jak to najednou rychle jde.

Rozcestí U Tetřeví boudy, pak staré známe Na Žďárku, Nad Černým potokem, pak už Čihadla, ale na Smědavu stejně docházím za tmy. Mokrý, ale naštěstí pořádně pršet začně až ve chvíli, když sedám do auta.