Jižní Morava – Hustopeče

V sobotu jsme s tátou vyrazili na naplánovaný výlet na Jižní Moravu, přesněji do Hustopečí. Cílem byl vinný sklípek tátova známého. No a foťák jsem samozřejmě nenechal doma.

Počasí po cestě ale nebylo nic moc, zataženo, poprchávalo. Na jihu bylo podstatně lépe, nepršelo, bylo teplo, ale pod mrakem. Takže na focení smůla. Jednu fotku jsem udělal po cestě kousek před Hustopečemi, pohled na vinice na svahu údolí se mi líbil a i navzdory ne ideálním podmínkám jsem ho cvaknul. Alespoň jako ilustraci.

Po příjezdu do Hustopečí jsme zjistili, že máme ještě dost času do srazu se známým vinařem, a tak se táta rozhodl zajet na oběd do Strachotína do Rybářské bašty. Restaurace stojí na břehu Novomlýnské přehrady a vaří tu opravdu výborně. Kdo má, na rozdíl ode mě, rád ryby, ten se tu vyřídí. Zbytek taky zklamaný nebude. Počasí se tady zlepšilo, ale tak, protože pořád máje dost času, po obědě přebírám auto (táta si dal pivo) a jedem se projet – směr Dolní Věstonice, Pavlov, Milovice, Nové Mlýny.

Počasí bylo pěkné, takže se bylo z auta na co dívat, hlavně jízda po přehradní hrázi byla super. Celkově ježdění pěkné, slušné cesty, provoz poměrně řídký (sobota odpoledne), hodně zatáček. Tak jsme se projeli úbočím Pálavy a dojeli až k Dyji, kde jsme se chtěli podívat jednak na řeku, jednak na památník, který nechal postavit T. G. Masaryk a který připomíná neštěstí z dob první republiky, kdy se na rozvodněné Dyji utopily děti na školním výletě.

Ovšem, sotva zaparkuji auto a vylezu z něj, opět se zatáhne a na focení to není, ale stejně udělám pár fotek, opět alespoň jako dokument. A jedu stejnou cestou zpátky. Počasí se opět, jako naschvál, lepší, ale bohužel, na úzkých cestách není kam odstavit auto, abych mohl jít fotit, takže se jenom můžeme koukat.

Po příjezdu do Hustopečí se setkáváme se známým vinařem a jdeme do sklípku, kde dělám rodině ostudu, protože moje konzumaci vína je nějaká pomalá a hlavně po moc malých dávkách. Taky jsem zhruba 8 druhů vína v životě v tak krátkém časovém úseku ještě nepil 🙂 Hlavně bílý Tramín byl naprosto úžasný. Ale náš známý čekal návštěvu, takže kolem sedmé nakupujeme dva demižony vína a loučíme se.

Věci si dáme do penzionu, kde budeme nocovat a jdeme si prohlédnout noční Hustopeče. Pohled na osvětlenou radnici a kostel je pohádkový, fotím je z několika míst a v různou dobu.

Tak se couráme po městě a pak zajdeme na večeři do restauraceu Rustikal, opět musím pochválit, perfektní. No a potom, protože už není co dělat, jdeme do penzionu a spát.

Bylo toho dost, něco se vypilo, táta víc, já míň (takže zítra řídím :D), a ráno chceme poměrně brzo jet. Ráno vstáváme kolem sedmé a já si jdu ještě projít město a doufám, že bude pěkné světlo.

Ze začátku to tak vypadá, ale hned poté je opět pošmourné, lehce mlhavé, podzimní ráno. Projdu město naší večerní cestou, cvaknu pár fotek a vracím se k penzionu.

A pak sednout za volant a směr Havířov…Jižní Morava se mi líbila moc a doufám, že se zde v dohledné době podívám zase, snad budou lepší podmínky na focení…