Ostružná 2011 – Jeseníky a Rychlebky

• Rubriky příspěvkuKrajina
  • Komentáře k příspěvku0 komentářů

Neděle – Obří skály

V neděli ráno vstávám po 7h a nevypadá to zle, sice z jedné strany zataženo, ale na druhé straně je modrá obloha. Na 8h jdeme na snídani a rozhodneme se pro lehčí výšlap na Obří kameny.

Než se vybereme, je ale 10h a přesně v ten okamžik modrá obloha zmizí, pro tenhle den v nenávratnu. Ale aspoň neprší. Jdeme z Ostružné po hlavní cestě na Ramzovou, kam to je kousek, pak jdeme směrem na lanovku, kde zahneme na lesní cestu a pokračujeme lesy. Cesta v pohodě, nejvíc si zamaká Roman, který opět veze vozík s Honzíčkem. A k tomu na zádech nese krosnu, ve které malého ponese, až s vozíkem nepůjde jet dále. Nakonec malého nese daleko dříve, než dojdeme na místě, kde musíme opustit lesní asfaltku – rozcestí u Vražedného potoka.

Tam v turistické odpočívárně – dřevěné boudě, kterých je po Jeseníkách hodně, necháváme zamčený vozík a vyrážíme ostrým stoupáním na závěrečný úsek cesty. Na to, jak krátká vzdálenost to byla, nám výstup trval dost dlouho…před Romčou, který nesl krosnu s Honzíkem smekám. Bohužel, počasí je stále mizerné. Po cestě sem tam spadla kapka, ale o dešti se nedalo naštěstí mluvit. Navzdory „optimistickým“ předpovědím „rosničkářů“.

Když se doplazím ke skalám, snažím se udělat pár fotek, ale tohle je naprosto dokonale nevhodné počasí na focení. Takže bohužel čistě jen dokumentační fotky. Věčná škoda, je tady hezky, a kdyby byly slušné podmínky a včerejší mraky…ale kdyby byly… Takže se snažím cvaknout aspoň něco. Poté mi pár kapek padá na CPL filtr a já zjišťuji, že pověsti o tom, jak špatně se Hoya čistí, nejsou jen pověsti…na deset minut mám o zábavu postaráno.

Místo si ale ještě pořádně prohlédnu, a vybírám si lokace pro focení, klidně se sem můžu ještě podívat, až se počasí vybere, samotnému mi to nemůže trvat až tak dlouho se sem vyškrábat. Po asi hodince vyrážíme na zpáteční cestu. Při sestupu začíná jemně pršet, ale naštěstí déšť netrvá dlouho.

Do Ramzové dojdeme krátce před 15h a jdeme na oběd, když začíná pršet a za chvilku přímo lít. Zpod slunečníku se nakonec přesouváme dovnitř restaurace. Než se najíme a nastoupíme na závěrečný kousek cesty do Ostružné, je po dešti. Sprcha, oddech, sedám k noťasu, stahuji a třídím fotky, na chvilku se natáhnu. Odpoledne už se neděje nic, večer se domlouváme, že zítřejší program určíme ráno u snídaně, podle počasí.