Poodří – Jistebník-Studénka

Okolí Odry, krajina mezi Polankou a Jistebníkem, to je hlavně spousta rybníků. Na kole jsem tady byl už dvakrát, jednou pěšky s foťákem. To už je ale všechno dost dávno. A protože s ostravákem Frodem jsme se stále osobně nepoznali, navrhuji společný fotolov právě v Poodří.

Ale nakonec mi to nedá a hned v neděli 18.9. odpoledne vyrážím sám vlakem do Jistebníku a pěšky jdu do Studénky. Počasí celkem vychází, ale protože jsem vyrazil dost pozdě, na konci cesty už je šero. Beru to jako detailnější zmapování trasy a bližší seznámení s terénem. A pár hezkých fotek z vychází…takže příjemné odpoledne a večer!

Brzy přichází zpráva od Toma, že souhlasí se společnou fotoakcí, ale vše záleží na jejich zdravotním stavu (jeho a jeho manželky Jany, která má jít s námi). Datum případné akce stanovujeme na sobotu 24.9..

V pátek večer Tom potvrzuje, že se jde, takže jen zabalit bágl, nachystat se, ráno vyrážíme!

A ráno nastává první zádrhel, blbě pochopím část textu a vyrážím o hodinu dříve. Tak, abych na Svinově byl o půl osmé, místo domluvené půl deváté. No co, hodinu si počkám…a pak už se setkáváme.

Rychle přivítání, sedáme do vlaku směr Jistebník. Vlak je ale totálně narvaný, dny NATO na blízkém Mošnově dělají své. Ještě, že to jsou jen dvě zastávky. Během jízdy ještě pokecáme se panem fotografem, který jede přímo na Dny.

Je jasné, že bude zase nádherné počasí. Jana de od počátku jen v tričku, já bundu taky brzo sundávám. Odšlapeme si nudnou asfaltku a už jsme u rybníků. Nějak super na focení to ale zatím moc není, rybník, který byl minulý týden odpoledne nádherně nasvícený, je teď ve stínu.

Ale nevadí, jdeme krásnou krajinou, kecáme a je fajn. Nádherné sobotní dopoledne! Probíráme kde co, hlavně ale focení. A registrujeme, že žádné poklidné sobotní dopoledne to ale nebude, nad námi krouží vrtulníky z Mošnova – asi vyhlídkové lety. A časem se přidávají i letadla – prouďáky. Tom jako nadšenec do letadel jásá a já jsem na tom stejně. Top Gun po česku 😀

Lepší se ale i podmínky pro focení, i když je jasné, že focení dnes není na prvním místě. Společná procházka sama o sobě je super. A zpestření v podobě hluku ze stíhaček mi ani nijak nevadí, je to zpestření, i když jindy na takové místa chodím právě kvůli klidu.

Když vycházíme na volnější prostranství, máme akrobacii jako na dlani. I díky skvělé viditelnosti a prakticky letnímu počasí.

Tak se pomalu blížíme Studénce. V jedné strouze, vedoucí z rybníka, nacházíme pozoruhodný jev. V jenom místě bublá voda, jako kdyby někde vyvěrala z potrubí. A vždycky, když zabublá, vyskočí z ní jako vymrštěné ryby. Zastavujeme se a meditujeme, jestli je to nějak vtahuje, nebo jen tak blbnou. Nakonec se shodneme, že asi blbnou a dělají si z lidí blázny. Nasazuji teleobjektiv a snažíme se spolu s Tomem nafotit rybí skoky.

Takže chvíli pauza a pokračujeme dál. Na hrázi jednoho z rybníků dáváme další přestávku, místo je hezky fotogenické a zatím, co já s Tomem se věnujeme krajině, Janka se snaží krmit labutě, ty na nás ale naprosto kašlou. Jak řekl Tom, „vy nejste labutě, ale husy“ 😀 Ale na dosah mojí 40-150ky připluly.

Po pauze se zvedáme a vyrážíme na poslední úsek cesty. Na loukách těsně před Studénkou chytneme akorát další leteckou show, na kterou krásně vidíme. Tom i fotí, já jsem líný přehazovat zase objektiv.

Když přijdeme do Studénky na nádraží, zjistíme, že vlak jede až za hodinu a půl. Co teď? Padá návrh zajet si autobusem na Dny Nato do Mošnova, ale nakonec míříme na oběd do přilehlé restaurace. Guláš, pivko, sluníčko…pohoda. Janka usíná :).

Takže vyrážíme kousek od nádraží na louku, odkud je krásný rozhled, a chytneme akorát parádní show tureckých stíhaček. Teď už vytahuji teleobjektiv i já – a dvě fotky jsou jakž takž…jak se později dozvídáme, Turci byli asi úplně nejlepší.

Po chvíli balíme fidlátka, je čas mazat na vlak. Za chvíli jsme opět na Svinově a nastává loučení. Jani, Tome, díky! Bylo to super, doufám, že to nebylo poslední společná akce a budou i další! Byl to super den!